Re: Jaka plyta glowna? (ooops... dlugie)

Autor: Witold Wladyslaw Wojciech Wilk (maniack-news_at_zawilcow.tyc.katowice.supermedia.pl)
Data: Fri 17 May 2002 - 19:02:08 MET DST

Dnia Wed, 15 May 2002 23:35:56 +0200 niejaki(a) "suchy" <suchy_at_pac.pl>
napisal(a):

> Mam problem z doborem plyty glownej, zalezy mi na niskiej cenie. W
> sklepie'dobrano' mi FCPGA Clayton i815EP Tualatin [311 zl,-], a
> slyszalem, ze sa kiepskie.
>
> Konfiguracja:
> Celeron 1.4GHz Tualatin
> DIMM 256 Mb
> HDD Barracuda IV 60Gb
> GeForce 2 MX400 AGP 64Mb TVOut
> CD-RW LG 24/10/40
> Sound Blaster Live

to kosztuje ~2500 +-250

a mozna za taka kase miec:
amd morgan 1.0Ghz_at_1.33+Ghz (o/c)
ddr 512mb pc266
epox 8kha+
maxtor 60gb
graf bez zmian
teac 40x + lite-on 24x10x40

i ten sprzet wychodzi w okolicach 2600-2800. plyta jest na amd-761, ale
mozna wziac podbne - po prostu mozna ja dorwac w sklepach za jakies
350-400 nawet, sam raz ja widzialem cos takiego :) pamieci masz tyle, ze
bedziesz mial swiety spokoj. procesor podpakowac nalezy kiedy beda konzyc
sprzedawac palomino 2000+ - bedziesz mial tanio, a ktoz wie, moze bedzie
mozna i wieksze palomino wpakowac - bo ta plyta dziala ze wszystkimi
palomino do 2000+ :) nowszych nie ma do testow, ale moze sie da ruszyc.
plyta ma tez fajny overclocking, z najnowszym biosem dziala 166mhz, ale
niestety najprawdopodobniej pamiec Ci nie wyrobi, chociaz ktoz wie, jesli
kupisz dobra - kingston'a np. co ci bardzo radze) to powinno 333mhz
wytrzymac, ale nie spodziewaj sie ustawiania agresywnych ras-cas cas-cas
:)

dysk powinien Ci wystarczyc. policzylem za 7200rpm, ale jesli kupisz
5400rpm to zaoszczedzisz 50zlotych.

co do grafiki to kolejny skok byl na gf3 ti200, i to byl skok o jakies
200-250 zlotych. jesli cie stac, no to zaden problem, ale jesli nie to nie
kupuj super karty. gierki i tak beda chodzic wystarczajaco szybko, a
dopiero potem strzelisz sobie lepsza rafike, kiedy juz po prostu nie
bedzie Ci dzialac quake 7 w 50fps ;>

cdrom + cdrw - o ile nie chcesz miec klopotow z combo, to kup sobie dwa
napedy. wychodzi drozej ale bezpieczniej. osobiscie wlalbym teac ccdrw a
nie liteona, ale watpie czy dostaniesz inna b. tania, a na grupie mowiono
o niej dobre rzeczy. nie mialem okazji jej wytestowac. wiem jedno - lg
trwalego sprzetu nie robi, jesli chcesz sobie kupic combo koniecznie no to
ricoh.

pozatym zastanow sie porzadnie nad combop - poczytaj watki o combo
wykonane przez Radka Sokola i/lub mnie, obaj rzucilismy opisy co i jak. od
razu odecce Ci sie combo (wiem, wiem, 2 lata gwaracnji, a sprzet od
miesiaca po kupnie dziala ok. ale co potem? ja mam prawie 2 rocznego teaca
cdw54e, ktory wypalil juz 1500 +-300... i nagrywa nadal bez zajakniec,
nawet buffer underrun ostatnio to widzialem pod windowsem :) no i poszly
dwie plytki, bo wylaczano prad gdy nagrywalem).

pozatym clayton ktorego Ci polecili to nie dosc ze drogo za drania chca to
jest to syf totalny. jesli ktos ma napis kamikaze na koszulce to ok, ale
nie watrto. stracisz duzo na wydajnosci, podcas gdy ten epox swojego czasu
kosztowal ciutke wiecej a nadal jest jaery (moze nie jest to jakies kt333,
ale za to dziala b. wydajnie, duzoo prockow obsluzy bez problemu, stabilny
jest i krecliwy - wiec wybor chyba prosty). Watpie czy na Claytonie bys
podkrecil procesor o cokolwiek, co najwyzej przekrecil go w sockecie, a
raczej socket pod wplywem nalozenia coolera by odlecial ;>

orki za dlugiego posta, ale sie rozpisalem :)

--
|_Witold_Wilk____<maniack_at_zawilcow.tyc.katowice.supermedia.pl>_|