Re: Stary komp a duzy dysk?

Autor: Speedy (speedy_at_2a.pl)
Data: Fri 17 May 2002 - 13:29:43 MET DST

Hej

Witam (prawie) imiennika :)

Użytkownik "Speed" <s_p_e_e_d_at_interiaNO-SPAM.pl> napisał w wiadomości

> no wiec jest problem, mam starego kompa (P200 itd) i chcialem kupic
> jakis wiekszy dysk, lecz ponad 8GB mi nie wykrywa:(( -total porazka:(
> Czy da sie to jakos ominac aby odpalil twardziel np. 20GB??

Podsumowując, masz generalnie 3 wyjscia do wyboru
1) uaktualnic BIOS plyty głównej na taki który obsługuje duze dyski.
Generalnie biosy opublikowane w II połowie 1999 r. (i pozniejsze oczywiscie)
juz powinny to miec. To oczywiscie moze byc trudne jesli producent twojej
plyty juz ją olał (np. mnie PcChips juz dawno) i zadnych upgradów nie
udostępnia do takich staroci. Czasem tez trudno jest ustalic kto własciwie
jest tym producentem...
2) sciagnac program typu Ontrack Disk Manager, odpowiednia wersja powinna
byc na stronie producenta twojego dysku. Ja uzywam takiego programu i jest
OK.
3) dokupić zewnętrzny kontroler Ultra ATA/100 na PCI. To jest generalnie
najczesciej polecane wyjscie, wiekszosc ludzi twierdzi ze taki kontroler
znacznie zwieksza wydajność/szybkość/sprawność komputera. Wiąze sie to
jednak z wydatkiem ok.100-150 zł.

--
Pozdrovionka
Speedy