Re: 5V na wiatrak w zasilaczu 300W

Autor: Master Aikus IP (aikus_at_box43.pl)
Data: Thu 16 May 2002 - 15:47:54 MET DST

Poki co nikt Naszemu koledze nie odpowiedzial na jego zasadnicze pytanie.
Wiec ja sie podejmuje.
Mozesz tak zrobic. Spokojnie. Tak jak ktos Ci polecil jesli przy 5V nie
bedzie chcial czasami sam ruszyc to mozesz podlaczyc do zoltego i czerwonego
(czerwony z colera na zolty z zasilacza a czarny z coolera na czerwony z
zasilacza) i w ten sposob wiatrak dostanie 7V co z pewnoscia go zadowoli,
ALBO mozesz zrobic tak jak ja: Zawsze po wlaczeniu kompa siegam do tylu reka
za obudowe, a poniewaz nie mam kratki wentylacyjnej, to moge spokojnie
dotknac wiatraka i sprawdzic czy sie kreci. jesli sie nie kreci to go
popycham i pozniej juz chodzi.
Natomiast jesli chodzi o to przegrzewanie sie to trudno powiedziec, duzo i
to bardzo duzo zalezy od zasilacza. Ale jak zrobisz to za pierwszym razem to
co jakis czas kontroluj temperature powietrza wylatujacego z zasilacza
(normalnie reka). Powinno byc chlodne. Jesli jest gorace to znaczy ze
zblizasz sie do granicy:):):) choc tez nie koniecznie.
BTW z zasilaczy Codegena 300 Watt zasilajacych Athlony 1,6GHz nie pamietam
na jakiej plycie caly czas leci gorace powietrze, mimo, ze nikt tam nic nie
robil z obrotami wiatraczka... W takiej sytuacji nie odwazylbym sie na takie
experymenty.
Pozdrawiam!
MA