Re: Toshiba T1000LE

Autor: sprocket (sprocket_at_sys.pl)
Data: Wed 15 May 2002 - 17:20:44 MET DST

Użytkownik "Marek Szerszyński" <marek_at_poczta.pl> napisał w wiadomości
> Mam starego notebooka Toshiba T1000LE na procku
> Intel 80C86 9,5 MHz z 1MB RAMu i 20MB dyskiem twardym.
> Nie wiem jaki tam można posadzić system okienkowy.
> Windows 3.1, Linux czy może BeOS?
> Który ma tak małe wymagania sprzętowe?
>
> MS

 GRATULUJĘ!!!
Pytanie zasadnicze, jaki tam jest kontroler graficzny ???. Patrząc na
parametry, może to być nawet MDA, a on w ogóle nie obsługuje grafiki,
więc... do widzenia. Może być też CGA - rozdzielczość 640x200 mono,
EGA -640x350 albo VGA 640x400 lub 640x480, ale w VGA raczej wątpię.
Na czymś takim pójdzie Winda 3.0, lub wcześniejsza, ale tylko w trybie
standard tzn. obsługiwane będzie 640 kB RAM.
Ale nie w tym problem. Żadne normalne oprogramowanie nie pójdzie na takiej
konfiguracji. Można by popróbować z WORDEM 1.0, odpalałem go na maszynie 286
12 MHz 1MB RAM. Ale Winda 3.0 nie ma czcionek TrueType, ani polskiej wersji
(chyba?!), więc niczego sobie nie wydrukujesz. Pytanie zasadnicze: do czego
chcesz mieć okienka na tym cudzie ? Podejrzewam ,że samo narysowanie okienka
może tam trwać 10 s.
Co do Linuxa, nie znam dystrybucji, która by chodziła na procesorze słabszym
niż 386. 8086 nie obsługuje wielozadaniowości, więc nie ma o czym mówić.
Najmniejsze wymagania systemowe z UNIXopodobnych OSów ma chyba IBMowski
XENIX, chodzi na 286.