Re: xp-deja vu?

Autor: Arkadiusz Simkowski (arkadiusz.simkowski_at_dolsat.pl)
Data: Wed 15 May 2002 - 12:03:59 MET DST

Użytkownik "Zrath" <zrathen_at_zrathen.mine.nu> napisał w wiadomości
> pytanie - co takiego ma XP ze musisz korzystac z niego a nie np. z Win2k ?
> lub Win98SE ??
> jesli zalezy na jadrze NT - polecam W2k - dopoki nie wyjdzie wieksza ilosc
> poprawek dla Xp - win2k jest lepszy ( poza tym ma mniejsze wymagania )
> jesli nie zalezy na jadrze NT - korzystaj z Win98se - ma nieduze wymagania
> z poprawkami jest calkiem stabilny ( jak sie potrafi go dobrze
> pokonfugurowac )
>
> Nie lubię takich pseudodyskusji (piszę pseudo,gdyż wymiana myśli może
odbywać się tylko między ludźmi o podobnym "światopoglądzie"tzn np
użytkownik 98-uztkownik Me itd.),ale chciałem powiedzić tylko jedno:w latach
90-tych nie raz nie dwa słyszałem o narzekaniach na starą rodzinę
windowsów,a wszyscy byli zgodni,że NT to jest dopiero system,no
ale,wiadomo,niewiele na nim chodzi.Teraz,gdy przyszedł 2000 i xp,które są
połączeniem nt i 9x nie potrafi się docenić ,że to jest właśnie to.Ja o
takim systemie dosłownie śniłem po nocach.Wszystko praktycznie chodzi,jest
pewniejsze i bardziej przemyślane.Zresztą nie trzeba tego udawadniać.200/xp
są najlepszymi dostępnymi systemami MS i będzie tak przez kilka lat (MS
odłożył bodajże do 2004-5 roku premierę nowej windy),a zresztą producenci z
branży powiedzieli wprost:jak zrobicie taką prowizorkę jak 9x,a
człowieczek,który będzie obsługiwał pilotem kompa (technologia freestyle)
stwierdzi,że woli starą wiezę i telewizor,to możecie zapomnieć o naszym
wsparciu na rynku mobile,pecetów-centrów medialnych w każdym domu,terminali
netowych w mcdonaldsach.Spróbowałem kiedyś wytłumaczyć mamie,dlaczego
zmieniłem system:"przecież już się przyzwycziliśmy,że min.raz w miesiącu
chodzisz do S. (brat) formatować dysk i instalować system 98,no a przecież
już w następnym nie kupisz nowego modemu,tunera itp."-no niestety
nadpisywanie plików w 98 miało fatalne skutki.A mamie tłumaczyłem
najprościej:nowy system więcej administruje (czyli inaczej zarządza),dlatego
jest bardziej wymagający dla mojego portfelika(128 --->256ram).Zresztą na
stronie winxp.pl jest sporo o 2000/xp i małe "różnicowanie".Jest też
odnośnik do strony z tapetami.Polecam wszystkim tapetę "drews
angel"-niezależnie od preferencji systemowych,bo logo windowsów można łatwo
zmienić.Ale ja zostawiam jak w oryginale.