może dysk twardy a może i nie

Autor: Wujcio Dobra Rada (wujciodobrarada_at_NOSPAM.poczta.gazeta.pl)
Data: Tue 14 May 2002 - 18:31:45 MET DST

Witam i pomoc pytam :)

Otóż pewnego czasu dysk twardy (Fujitsu 40GB, "olejowy", 5400 rpm) zachowuje
się podejrzanie. System (Windows XP Pro) ładuje się z niego o

wiele dłużej niż poprzednio. Zdarzają się sytuację, gdy otwieranie dysku
trwa kilkanaście sekund. W tym czasie nic nie mogę zrobić. Jak

klikam na skróty do programów to muszę poczekać kilka sekund zanim komputer
zastanowi się co zrobić. Dodatkowo dysk wydaje odgłos podobny

do startu dyskietki (charakterystyczne cyknięcie) i jednocześnie na chwilę
zapala się diodę.
Podejrzewam, że:
1. dysk twardy powoli się psuje
2. mam wirusa (choć Norton Avs z bazą wirusów z kwietnia nie wykrywa nic)
3. Windows XP prosi o reinstalacje

Dodam jeszcze, że nawet po poprawnym zamknięciu systemu włącza się scandisk
po restarcie.

Bardzo prosiłbym o jakieś wskazówki co z tym fantem zrobić. Może jakiś
programik do skanowania dysku i naprawiania błędów.

Z góry dziękuję za pomoc

Wujek