Re: Promy kosmiczne ;-D

Autor: Mariusz (_NOSPAM_mariusz_at_cz.onet.pl)
Data: Tue 14 May 2002 - 17:02:06 MET DST

Witam
Użytkownik "Cezary Soja" <czareks0_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> 89xxx raczej chyba by już nie udzwignął sam, ale napewno jest tam
> wykorzystywany jakiś jego klon jako układ wykonawczy i pomiarowy.
> Jednego jestem pewien, że system operacujny tam obecny jest nam napewno
nie
> znany poniewaz jest pisany specjalnie pod daną konfigurację urządzen z nim
> wspólpracujących. Przez to napewno jest o wiele bardziej wydajny i
> niezawodny.

Zgadza się. Chodzi na tym jakiś przerobiony Unix, tzn, przypuszczam że to
jest BARDZO MOCNO okrojony i przerobiony Unix. Zresztą NASA się z tym nie
kryje..... Na każdym kompie podobno jest soft oparty na tym samym jądrze,
ale pisany przez inną firmę. komputery głosują. Tak zabezpieczyli się przed
błędami.
Ale inna ciekawostka... Widziałem w jednym programie, jak się im na Mirze
coś fajczyło. Kosmonauta pokazywał potem płytkę z obwodem elektroniczym.
Panowie laminat i wszystko łączone kynarem i inkszymi drucikami. Zero
scieżek trawionych. Wyglądała ta płytka jak uklepany pajączek.
Mariusz.