Re: Promy kosmiczne ;-D

Autor: Mariusz (_NOSPAM_mariusz_at_cz.onet.pl)
Data: Tue 14 May 2002 - 17:06:52 MET DST

Witam,
Użytkownik "Michał Wysocki" <mwsoft_at_satkabel.com.pl> napisał w wiadomości
> e no ludzie spoko :))))))
> wiem że temperatura, pobór mocy itd :)
> chodziło mi raczej o kontrast - prom kosmiczny (szczytowe osiągnięcie, no
> może już nie) <> procesor 86 - na chwile obecną mamut :)
> i to że NASA teraz zbiera "po złomowiskach" stare komputery :)
> (więc jednak to chyba nie były Alfy)
> ale o promieniowaniu kosmicznym nie pomyślałem

Były Alfy RISC. I nie po złomowiskach niestety (stety?). Są jeszcze firmy
które do dla nich produkują. Złożenie takiego "archaicznego" kompa, to
ładnych parę milionów$. Lwia część tego idzie za testowanie.
I właśnie takie archaiki ze względu na promieniowanie, przetestowane
rozwiązanie, bezawaryjność, technologię wykonania i energooszczędność. W
promach dopiero niedawno wymienili ekrany informacyjne ze zwykłych crt na
matryce ciekłokrystaliczne! zaszaleli, a jak...
Mariusz