Re: Promy kosmiczne ;-D

Autor: Mariusz (_NOSPAM_mariusz_at_cz.onet.pl)
Data: Tue 14 May 2002 - 16:41:13 MET DST

Witam,
Użytkownik "Cezary Soja" <czareks0_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> De facto w promach kosmicznych dzialają komputery tej klasy, a prawdę
mówiąc
> pracują na specjalnych wersjach procesorów Motoroli, gdyż nie sa aż tak
> prądożerne, mają dobry koprocesor, oraz są wytrzymałe na warunki pracy.
> Pozatym jak to ktoś kiedyś dowiódł w nowych procesorach powyżej 586
> (Pentium) przechodzenie do trybu wirtualnego procesora niestety udaje się
> tylko w 99,99% czyli o jedną dziewiądkę za mało.::))

Motorola jest nagminnie stosowana w łączności i innych systemach. Leciała na
Księżyc, nadajnik Motoroli był montowany na łazikach (a koła projektował
Polak ze strun fortepianowych :-)) )
W systemach odpowiedzialnych za lot i "głosowanie" (czyli komputerach
zapasowych) jest Alpha. mam zdjęcia w jednej niemieckiej książce, której
tytułu nie jestem w stanie nawet wypowiedzieć :-). Jeśli chodzi o inne
systemy w promach czy rakietach, nie wiem, nie wypowiem się, być może jest
Motorola.
Pozdrawiam
Mariusz