.:VIA 4in1:UDMA:CDSpeed:.

Autor: vicek (vicek_at_skrzynka.pl)
Data: Mon 13 May 2002 - 03:18:33 MET DST

Witam.
[Soltek DRV4 KT266A +Maxtor ATA133 + CDROM LG CRD8522B ]

po instalacji VIA 4in1 pojawilo sie narzędzie do ustawiania trybów DMA,
PIO, ect - IDETOOL - Via.
Mam na pierwszym kanale dysk jako master
http://sznikerson.w.interia.pl/HDD%20Properties.jpg , a na drugiej tasmie LG
CDROM jako SLAVE http://sznikerson.w.interia.pl/CDROM%20Properties.jpg ,
reszta pusta.
Wszystkie kable 80 zylowe oczywiscie.
W programie Nero CDSPEED przed instalacją via4in1 pokazywal mi bardzo
kiepskie wyniki.. CD jest niby 52x, ale pokazywalo ciągłe 20x - do 18x..
Przy początku testu napęd rozkręcał sie, tak ze cala obudowa sie trzęsła, a
po 6-8 sekundach obnizał predkosc...
Po instalacji VIA 4in1 nie moge zrobic testu. W momencie klikniecia START
pojawia sie błąd http://sznikerson.w.interia.pl/CDSpeed.jpg
Nie wiem dlaczego.
Myslalem o ustawieniach trybu pracy CDka.
Bios go rozpoznaje i ustawia na PIO-4 ... W programie IDETOOL Via moge
ustawic różne tryby. CD-Speed nie dziala ani jak ustawie PIO4, ani -
niestety - UDMA.
(Instalowalem MINIPORT DRIVER
http://sznikerson.w.interia.pl/Device%20Manager.jpg a CDROM mi czyta plyty
idealnie, jest problem tylko z testerami)
Co o tym myślicie ?
Co to jest Muliword DMA ?

Pozdrawiam
Vicek