Re: podkrecanie FSBem Athlona XP i problemy z tym zwiazane...

Autor: a R t Y k R i S (artykris_at_poczta.onet.pl)
Data: Sun 12 May 2002 - 21:22:54 MET DST

> A powiedz mi po co go podkręcasz. Za mało fps w Quake III ????
CHcesz sie
> pochwalić przed kolegami, że sam podkręciłeś procesor?? Przy takiej
> wydajności naprawdę nie widzę potrzeby :-)

nie nie o Kuejka chodzi. generalnie w gry nie gram, nawet nie mam
zadnej zainstalowanej :)))) (czasem, pod moja nieobecnosc, braciak cos
winstaluje :).
a komp jest do pracy (czyt. renderingu i grafiki).
bo krecenie dla skoku z 35 fps na 42,5fps w quake jest rzeczywiscie
bez sensu ;)

jakbym zostawil ustawienia sklepowe (takie, z jakimi odebralem kompa),
czyli nie grzebal w biosie (ustawienia pamieci i proca) to wydajnosc
ogolna kompa mialbym o ~10-11% nizsza :) czyli na rendering co trwa 10
godzin (a tyle trwa czesto, animka jeszcze wiecej) czekalbym godzine
dluzej. to juz jest jakis zysk, nie?

po zoptymalizowaniu pamieci (bez krecenia FSB, tylko regulacja
normal -> fastest i czasy..) pamiec zyskala 45% na przpustowosci a nic
nie stracila na stabilnosci :)) (KingStone rulez), a to widac juz
golym okiem po czasach renderow duuuzych scenek i po komforcie pracy w
premierze (montaz video).
bo RAM ma Ogrooomny wplyw na szybkosc renderingu (wbrew opiniom
niektorych ;)).

takze wiesz juz dlaczego Ja widze potrzebe w wyregulowaniu sprzetu. a
FSBem nie bede krecil rzecz jasna jesli cos sie bedzie krzaczylo albo
bede musial wmontowac 2 dodatkowe wiatraki do obudowy (sic!). szanuje
swoje uszy. narazie mam tylko jeden standardowy wiatrak w obudowie i
wiecej nie planuje... :]
a jesli wszystko dziala idealnie i komp sie zanadto nie grzeje, to
dlaczego nie mialbym ustawic trochi wiecej FSB niz fabryka
przewidziala???

pozdro,

---
aRti
PS nadal czekam na podpowiedz co moge zrobic z ta nagrywarka - zeby mi
nie blokowala podkrecania ;)))