Re: Seagate i WD na starej p³ycie BXowej

Autor: Smoq (smoq__at_poczta.onet.pl.xx)
Data: Sun 12 May 2002 - 17:45:23 MET DST

U¿ytkownik "Sliver" <sliver_at_poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
> Witam
>
> Mam troche wiekowa p³ytkê g³ówna Abita BE6-2 1.0 z kontrolerem HPT366.
> Chcia³bym wymienic sobie podstawowy dysk (obecnie jest to IBM DPTA
> 7200/20GB) na co¶ wiekszego i szybszego. Przegl±dajac cenniki upatrzylem
> sobie dwa dyski Seagate Barracuda IV 80 GB i Western Digital 80GB WD800JB
> 8 MB cache, roznica w cenie niewielka ok 550 PLN i 590 PLN. Moje pytanie
> brzmi - czy warto kupowac tego WDka? Czy roznica 8 MB pamieci cache bedzie
> odczuwalna? Czy moze jednak lepiej kupic Barracude i nie kombinowac? Dysk
> [...]

Witam

Mialem kiedys podobnego abita, tyle ze w wersji 1.2 i przykre doswiadczenia
z Barracudami z serii 1 i 2 na HPT366. Z serii 2 padlo mi ich 5 sztuk.
Nastepna uzywalem na udma33 i juz bylo ok. Z jedynka mi nie padla, ale
uzywana na HPT366 od czasu do czasu przeklamywala, tzn. np. przy kopiowaniu
czasem to sie skopiowalo bylo rozne od zrodla. I dzialo sie tak zarowno pod
w2k jak i pod w98. Zamienilem je pozniej na 2 westerny: jeden z seri BB
(7200rpm), drugi z serii AB (5400 rpm, jest jeszcze seria EB tez 5400 rpm
ale sa wolniejsze od AB) i zero problemow na HPT366 a pozniej HPT370. Nie
musze chyba mowic, ze byl znaczny wzrost szybkosci dzialania kompa. Mam w
domu WD400BB a w pracy barracude IV. Jesli mialbym wybierac wybralbym WD.
Ale to jest moje osobiste zdanie. Seria JB rozni sie 8MB cache'm (zamiast
2). Barracuda jest cichsza. Co do szybkosci to jest podobna: wyniki
barracudy byly lepsze w testach niskopoziomowych, ale w tescie aplikacyjnym
(zwykle proste kopiowanie 20 000 malych plikow o sumarycznej objetosci okolo
300MB, dla zapewnienia obiektywnosci testu bylo to robione na dokladnie
takich/tych samych partycjach, skopiowanych z jednego hdd na drugi, plyta z
chipsetem i815) tepszy byl WD. Przy 8MB powinno to dzialac jeszcze lepiej.

Smoq