Re: cooler spire

Autor: RafKo (raf-ko_at_kontrast.bialystok.pl)
Data: Sat 11 May 2002 - 19:07:48 MET DST

Witam,

Użytkownik "Radoslaw Sokol" <rsokol_at_magsoft.com.pl> napisał:

> Ta "naklejka" służy poprawie przenoszenia ciepła z procesora
> do radiatora.

Z tego co ostatnio słyszałem, to działa to na takiej zasadzie, że gdy
pomiędzy dwoma metalowymi nazwijmy to częściami włoży się jakąć gumę
(czy coś takiego) powstaje jakiej tam pole (czy coś podobnego - podobno
nawet przepływa pomiedzy tymi częściami prąd) i ciepło jest
(teoretycznie) lepiej oddawane. Praktycznie jednak wygląda to jednak
tak, że ta guma może się stopić i zamiast powodować lepsze oddawanie
ciepła zamienia się w izolator ciepła. Ostatnio właśnie miałem taki
przypadek, że dwa komy się często zawieszały (lato :)), ale po zdrapaniu
ów gum, posmarowaniu pastą i założeniu tego samego wiatraka wszystko
wróciło do normy.

> Jeśli się jej używa, nie należy raczej nakładać
> pasty silikonowej.

raczej nie

> Pasta jednak zazwyczaj jest skuteczniejsza
> (choć znacznie trudniejsza w _prawidłowym_ nałożeniu!)

w wg Ciebie na czym polega _prawidłowe_ nałożenie pasty, poza dobraniem
odpowiedniej jej ilości ? Pytam się, bo robiłem to raptem parę razy.

>, więc
> o ile to możliwe zalecam zawsze usuwanie tej "nakleji" i
> stosowanie pasty silikonowej (ale wtedy rośnie ryzyko
> skruszenia procesora, więc należy _bardzo_ uważać).

skruszenie to raczej termin nie odpowiedni do procesorów Intela (a może
się mylę ?)
BTW. Zna ktoś może dobry patent na usuwanie tej gumy - w moim przypadku
po jej zdrapaniu pod spodem był klej, którego już nie jest łatwo usunąć.

--
Pozdrawiam,