Re: problem z hpt366 w win2k

Autor: Marcin R. (mrymarek_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 10 May 2002 - 07:16:51 MET DST

Użytkownik wrote:
> po instalacji win2k na plycie z kontrolerem htp366 (abit be-6, soyo
> 6ba+iv), gdzie primary master jest na hptku, windows probuje - na
> ucho - zaparkowac ten dysk przy restarcie lub shutdownie
>
> efekt jest taki, ze dysk glosno 'stuka' 4-5 razy i usypia, tak
> skutecznie, ze przy restarcie budzi sie dopiero na autodetekcji
>
> dlaczego tak sie dzieje?

Mam to samo, nie wiem dlaczego tak jest, pod Win98se i Linuxem tak sie nie
dzieje, czyli jest to wina sterownikow. Mam zainstalowane 1.28 na takim
samym biosie, a wyszedl juz podobno 1.30, ale tego nie probowalem.
Stwierdzilem ze bardzo denerwuje mnie to stukanie i przelozylem dysk na
standardowy UDMA33. Okazalo sie ze transfer z dysku jest ponad 2 razy
szybszy (dziwne). Wiec tak zostawilem, nie narzekam na szybkosc dysku, nie
stuka, a hpt366 uznalem za martwy.

Pozdrawiam
Marcin R.