Re: Porty szeregowe COM w starych i nowych plytach

Autor: Marcin R. (mrymarek_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 09 May 2002 - 12:38:19 MET DST

Użytkownik wrote:

> ???????????????????
>

> a po co?
Chodzi o to ze w starych plytach COM byl podlaczany do "sledzia" za pomoca
kabla, z null modemem to byl przyklad. Chodzi o to ze te kable do
podlaczenia wyscia RS z plyta w roznych plytach byly rozne, plyty nie mialy
standardowych wyjsc (moze mialy, ale te standardy byly rozne). I nalezalo
cos przelutowac w gniazdku, aby zamienic standard 1 na standard 2 (umownie).
Taki problem wystepuje w podlaczeniach nowych urzadzen komunikujacych sie z
PC za pomoca zlacza szeregowego (np. terminal HiS). Nie chodzilo mi
natomiast, ja sugerowal kolega z watku, o zrobienie kabla null modem.

Zreszta problem jest juz nieaktualny, zlacze 9 pin zamienilem na duzego
RS-232 i zalozylem przejscowke, hula az milo.

Pozdrawiam
Marcin R.