Re: Stale IP w LANie.... ?!? HELP!

Autor: Radoslaw Rawinski (cutter.slade_at_interia.pl)
Data: Thu 09 May 2002 - 00:29:41 MET DST

> Troche NTG...

Wiem, wiem, ale niestety na innych grupach nikt nie potrafil mi pomoc, a tu
juz nie pierwszy raz ktos podpowiedzial mi cos konkretnego... :)

>Nie do konca rozumiem, czemu te kompy nie moga miec
> stalego IP?

Serwer udostepniajacy polaczenie internetowe musi miec IP 192.168.0.1,
podczas gdy reszta kompow ma IP od 192.168.0.2 do 192.168.0.255. W
ustawieniach TCP/IP na kompach klientach trzeba dac "pobierz IP
automatycznie z servera", bo w przypadku, gdy ustawi sie je recznie - nie
widza sie wzajemnie w sieci i nic nie dziala...

> IP zmienia sie samo?

Tak i co gorsza, bardzo niereularnie. Moze byc tak, ze jest takie samo po 50
restartach, a po kolejnym nagle - bec - i jest juz inne.

> U mnie serwer na FreeBSD ma IP
> 192.168.0.254, a pozostale od 1 do 253 (oczywiscie tylu nie ma).
> Jeszcze nie zdarzyla sie zmiana IP bez ingerencji uzytkownika. Zapewne
> to wina OS.

Serwer - Win XP PL, klienci maja Win XP PRO PL i win 98 SE PL
pozdro 4 @LL!
    RR