Re: Wiatrak w obudowie - czy jest sens instalowac?

Autor: wet_12_at_poczta.onet.pl
Data: Wed 08 May 2002 - 11:24:04 MET DST

> - czy zalozyc wentylator na wdmuch, czy na wydmuch? (a moze dwa jeden
> wdmuch, drugi wydmuch, ale co z tego bede mial, poza wydaniem dodatkowych 40
> PLN?)
  Tu są różne szkoły, jedni polecają jeden z przodu, a inni z tyłu w różnych
  wariantach kierunku..."dmuchania":). Najskuteczniejsze jest na pewno
  założenie dwóch wentylatorów, ale i najgłośniejszy wariant.
> - czy podlaczyc go do FAN na plycie (mam jeszcze 3 wolne), czy bezposrednio
> do zasilacza (cooler sprzedawany z przejsciowka)?
  Podłączenie do płyty to możliwość kontrolowania obrotów.
> - Ile mniej wiecej zyskam stopni na procku (w zime pracowal na 47 - 50
> stopni)?
  Stopni na procku nie zyskasz, ale na pewno latem Ci nie wzrośnie:)
  Przede wszystkim spadnie temp.wewnątrz obudowy. W upalne dni
  (w pokoju temp około 28C) to w obudowie przy dwóch wentylatorach
  temp.nie przekroczy 38C. A to dobrze wpłynie na pozostałe
  komponenty: HDD, k.grafiki, pamięci itd, zwłaszcza przy całodobowej
  pracy.
Rafał