Problem z wystartowaniem PC

Autor: tlen1 (tlen1_at_NOSPAM.poczta.gazeta.pl)
Data: Tue 07 May 2002 - 16:37:52 MET DST

Problem polega na tym, że właczając kompa udaje mi się
to dopiero za kolejnym razem (czasami wiele prób). Po wciśnięciu guzika
właczającego,PC automatycznie po 2-3 sekundach się wyłacza. Jeśli już uda sie
go właczyć, to przy starcie systemu pojawia się komunikat "Previous CPU
setting incorrect, CMOS CPU speed adjusted to default."
Komunikat pomijam klawiszem F1 nie zaglądając do BIOSu i nic nie poprawiając.
Zresztą wcześniej również sam niczego w biosie nie zmieniałem, nie
podkręcałem procesora nic z tych rzeczy.
Zastanawiam się czy to wynik przestawień w biosie np. na skutek chwilowego
zaniku napięcia (np. wyłączenie nagłe prądu, i czy można sprawę rozwiązać
zmieniając ustawienia w biosie ? Czy może mam uszkodzoną płytę główną ?
Proszę osoby bardziej znające się na sprzecie o ewentualne wskazówki w
rozwiązaniu problemu. Dziękuję.