Re: "podkrecanie" TEAC x32 na x40 + jeszcze troche o CD-ROMach (ASUS,LG,Samsung)

Autor: yablon_at_wasko.pl
Data: Tue 07 May 2002 - 12:58:20 MET DST

Użytkownik "Krzysztof Oledzki" <ole_at_WytnijTo.hoth.jmg.com.WytnijTo.pl>
napisał w wiadomości news:ab6qer$3jq$1_at_news2.jmg.pl...
> Pytanie po co?:)

Miedzy innymi by odpowiedziec na pytranie czy warto.

Mam obecnie ASUSx34 LGx52 i TEACx32. Mialem okazje porownac ze soba pierwsze
dwa modele (wczesniej )i z testow otrzymalem ciekawe wyniki. Chcialbym
porownac je z TEACx32 oraz podkrecanym na x40. Wnioski moga byc
interesujace. Z obecnych moich doswiadczen mam ciekawe spostrzezenia:
ASUSx34 - mocno przechodzony (3 lata),z czego przez ponad rok sekundowal w
intensywnym "archiwizowaniu" ;)
LGx52 - prawie nowy.
TEACx32 - stary (ponad 4 lat) ale w niezbyt mocno uzytkowany (wlozylem do
kompa mamy i sostry one nie uzywaja zbyt intensywnie PC-ta)
Mialem tez Samsunga x40 ale o nim nie bede nawet wspominal bo ten nie
rozpoznawal CD-RW (Traxdata i LG - lekko porysowane) z SONY jakos sobie
radzil.

WYNIKI:
Kiedy Asus byl nowy (3 lata temu) spisywal sie odrobinke lepiej niz TEAC
zwlaszcza przy bardzo zniszczonych plytkach. Z czasem sytuacja sie odwrocila
(ale minimalnie). Niestety moj ostatni nabytek LGx52 zawiodl mnie. Owszem w
testach (SisoftSandra itp) wypadl b.dobrze przy dobrej jakosci nosnikow.
Przy mocniej porysowanej plytce CDR (BTC) juz nie bylo tak rozowo. Roznica w
zrzucie calej plytki byla niewielka na korzysc LGx52(kilka-kilkanascie sek.)
w porownaniu z ASUSx34. Kiedy jednak przyszlo do bardzo trudnych plytek, z
ktorymi miewalem problemy tez na innych napedach... LG nawet nie rozpoznal
nosnika.ASUSx34 zgral calosc. Mialem tez CD (film) z ktora i ASUS mial
problemy zgrywal 33% i wiecej nie dawal rady. O LG nawet nie ma co
wspominac. Staruszek Teacx32 milo mnie zaskoczyl, bo zgral za 1-szym razem
caly film bez bledow. Kiedys mialem podobny problem i 2 razy ASUSx34
poratowal mnie w sytuacji kiedy nawet TEAC sobie nie dawal rady, ale jak
widac intensywne uzytkowanie zostawilo slad.
ASUSy maja jeszcze inna ciekawa zalete. Czasami zdarza sie ze czytaja zle
nagrane plytki np. ze zle nagranym lead outem. Wtedy wiekszosc napedow nie
rozpoznaje tych nosnikow. Mam kilka takich CD ktore widza tylko asusy
(testowalem na moim x34, kolegi x40). Zeby nie bylo ze za bardzo chwale
asusa dodam ze pierwszy model ktory kupilem, zwrocilem jeszcze tego samego
dnia. Tacka czasami sie wysuwala, a czasami nie :) I znam 2 przyklady ze
kolegom padly asusy w w kilka miesiecy po skonczeniu sie gwarancji :((

Pozdrawiam Yablon