Re: jaki sprzet na server plikow?

Autor: Witold Wladyslaw Wojciech Wilk (maniack-news_at_zawilcow.tyc.katowice.supermedia.pl)
Data: Mon 06 May 2002 - 22:38:55 MET DST

Dnia Mon, 6 May 2002 13:48:27 +0200 niejaki(a) "Paul Ayers"
<paw27_at_box43.pl> napisal(a):

> ma zastapic nastepujaca maszyne: plyta gl. Gigabyte jakas BX'owa SCSI,
> PIII
> 500MHz, 128MB SDRAM, HDD SCSI Barracuda 9.1GB - jest za wolna

oj, nie prosciej zainstalowac na tym linuxa? wyjdzie taniej, chyba, ze
jest koniecznoscia posiadanie windowsa. jak znam zycie to wystarczy
wymienic dysk na szybki i duzy. moze Cheetah 15krpm? juz chyba szybcszego
dysku nie ma, wtedy nie zwolni Ci.

Doloznie rowniez RAM do konca - w kazdy port po 256 (taniej), lub 512
(drozej). Powinno to dzieki temu powstac albo 768 lub 1024 albo 1536 lub
2048.

Wtedy lwia czesc plikow linux bedzie trzymal w pamieci RAM, co jest bardzo
przydatne - mniej akcesu dyskowego pomimo szybszego sprzetu. Reszta
sprzetu nie ma nic do rzeczy pod linuxem - jest calkiem wydajna, no moze
na bardzo powazny serwer plikow to malo RAMu.

Jesli musi byc windows - no coz... nie wiem jak by to bylo, ale jak znam
antka/2000/xp to bedzie to pewnie za slaba maszyna...

--
|_Witold_Wilk____<maniack_at_zawilcow.tyc.katowice.supermedia.pl>_|