Re: Celeron czy Duron

Autor: PeJot (skasuj-tokpejot_at_skrzynka.pl)
Data: Mon 06 May 2002 - 20:06:06 MET DST

Użytkownik "Malkontent" <malkont_at_box43.gnet.pl> napisał w wiadomości
> Pytanie z gatunku "co jest lepsze?". Chodzi mi o jakieś opinie na
> temat wyższości któregoś z nich spomiędzy dwóch procesorów o
> zbliżonej częstotliwości. Zastosowanie komputera czysto domowe, czyli
> jakieś gry, filmy, obróbka dźwięku i grafiki.

Jeżeli będziesz podkręcał to lepszy jest Celeron "Tualatin"
a jak nie to Duron "Morgan" ponieważ zegar do zegara jest trochę
szybszy w większości testów np. Quake3, kompresja divx (wyjątki np.
Photoshop, jeden z kodeków mp3)

Ich możliwości są generalnie porównywalne odkąd Intel poprawił architekturę
Celkowi (256KB cache + data prefetch i technologia 0.13um dobra do kręcenia )

Osobiście ze względu na szybkość i późniejszą możliwość upgrade'u
na szybkiego Athlona XP, kupiłbym Duron'a + tania płyta dla ddr na
chipsecie KT266A np. Shuttle AK31 v2 lub Soltek 75 drv 4.
Celeron to jest niestety "ślepa uliczka".

PeJot