Re: Herce a zdrowie

Autor: slawek_xl_at_poczta.onet.pl
Data: Mon 06 May 2002 - 19:50:35 MET DST

> To jeszcze zalezy od tego jak dlugo sie lumiform swieci po
> jego zaatakowaniu. Na naprawde starym monitorze 70 Hz wydaje
> sie stabilne, podlaczysz pod to nowy a obraz miga jak stroboskop :)

Masz rację poświata luminoforu jest dobierana do zalecanej częstości
odświeżania. Ma to zredukować zjawisko smużenia ale często z tym chyba
przesadzają.

Muszę czasami używać pewnego programu pod DOS który nie chce pracować iznaczej
jak 640x480/60Hz i trzymam specjalnie dla niego starego Acera 11D - na tym da
się trochę popracować. Normalnie używam Philipsa 17" na którym najlepiej
pracuje mi się w 1024x768/85Hz ale z tamtym programem w 60 Hz nie da się -
migotanie jest nie do zniesienia.

pozdrawiam
Sławek