Re: Prosze o pomoc - Virus Spirit

Autor: ,,,,,,-------ROBOL------,,,,,,, (robol_at_skynet.com.pl)
Data: Mon 06 May 2002 - 18:31:36 MET DST

Użytkownik <mcaron_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> Charakterystyka tego wirusa jest nastepujaca.
> Podtyp: dyskowy
> Niszczący dyski: nie
> Niszczący pliki: nie
> Efekty wizualne: nie
> Efekty dźwiękowe: nie
>
> Wirus dyskowy, zarażający każdy rodzaj nośnika. Po instalacji
> rezydentnej wielkość dostępnej pamięci zmniejsza się o 1024 bajty.
> Na zainfekowanych dyskach twardych orginalny MBR chowany jest w 8
> sektorze dysku. Natomiast na dyskietkach wirus doformatowuje sobie
> dodatkową ścieżkę i tam umieszcza orginalną zawartość BOOT sektora.
> [...]

Miałem go furę lat temu kiedy a-vir go nie rozpoznawały. Na dyskietki nie
skutkowało "format a:" bo chyba wiesz, że ta komenda nie działa na
boot-sektor. Skuteczne było "format a:/u" to jest formatowanie łącznie z
boot-sektorem. Na twardzielu nie jestem pewnien [tyle lat minęło ..] ale być
może też pomoże...
ROBOL
http://www.skynet.com.pl/~robol/index.htm