Re: IBM 4Pi , OS/360

Autor: Jaromir (dobromirt_at_poczta.onet.pl_usuń)
Data: Sun 05 May 2002 - 16:51:39 MET DST

Użytkownik "----[ 22nF ]----" <no_at_email.available> napisał w wiadomości
news:ab2p8f$24g$1_at_news.tpi.pl...
> troche NTG, ale.....
>
> szukam szczegolowego opisu technicznego powyzszych komputerow
> wykozystywanych w projekcie GEMINI w misjach APOLLO w latach 60tych.
> Interesuja mnie rozwiazania, ktore wtedy byly pionierskie, a dzis mamy pod
> biurkami.

Raczej zawsze komputery wykorzystywane w lotach kosmicznych
były w tyle z komputerami osobistymi, z prostej przyczyny
musiały być mało podatne na promieniowanie kosmiczne,
oraz stabilne w zmiennym środowisku pracy
i co za tym idzie nowoczesne technologie półprzewodnikowe nie mogły być
stosowane.
W którymś Chipie był artykuł na ten temat
jak bardzo chcesz to przewalę stertę, bo to było parę lat temu.

pozdr

Jaromir

ps obecne komputery stosowane na promach kosmicznych są na poziomie 386
a w wielu przypadkach jeszcze się wykorzystuje niezapomniany 8bitowy Z80:))