wolny dysk - jak podnieść wydajność systemu?

Autor: Radosław Rejman (rre_at_NOSPAM.intertele.pl)
Data: Sun 05 May 2002 - 13:25:27 MET DST

Witam,

Mam problem z wydajnością systemu, wydaje mi się że wąskim gardłem jest
twardy dysk. W zestawie mam:
- płytę główną EPOX 8KHA+
- procesor Duron 1000
- 256Mb Ramu DDR
- i dosyć stary dysk Seagate (kupowany jakieś półtorej roku temu)

Przy uruchomieniu większej ilości aplikacji (a pracuję zazwyczaj z
uruchomionymi serwerami WWW, FTP i Mysql) wszytko zaczyna działać
przeraźliwe wolno, przy czym obciążenie pamięci wynosi góra 150MB,
obciążenie procesora też nie jest zbyt duże.

Na dysku (20GB) mam partycje:
3 Gb, 256Mb, 3Gb i 13Gb.

Co można zrobić żeby system działał szybciej? Zmienić podział partycji?
Rozrzucić swapa po innych partycjach?

Pozdr,
Radek