Re: Kabelkologia: Używał ktoś Mac'owegomodemu w pe

Autor: Pszemol (Pszemol_at_PolBox.com)
Data: Sun 05 May 2002 - 05:09:06 MET DST

Użytkownik "Terminator" <yooreck_at_kki.net.pl> napisał w wiadomości news:B8FA4636.79B2%yooreck_at_kki.net.pl...
> w tekscie ab1h8g$pkp$1_at_news.onet.pl, nadawca Pszemol z adresu

> Jezu, chyba sobie tego posta wydrukuje i powiesze na scianie.
> Po latach czytania setek maili "jak przerobic wtyczke modemu
> pece na makowa" przeczytalem TAKIEGO maila!

No widzisz! :-) Wszyscy mi mówią, że mam oryginalne pomysły :-)
Nieźle mnie rozbawiłeś! :-))

> PS. Nie jest prosciej isc do sklepu i kupic za szesc
> zlotych przejsciowke?
> Czy ten modem ma nieodczepialny kabelek?

Widzisz... nie jest prościej :-)

W sumie mógłbym na tym zakończyć, bo to nie ma nic do rzeczy
ale Ci powiem...

Uwierz mi, że gdyby było prościej to poszedłbym i kupił.
Tu jednak nie chodzi o sam kabelek. Kabelek był pretekstem
aby uzyskać informację i wyłożyć swoje potrzeby prościej :-))
Aby zaspokoić Twoją ciekawość opowiem o co mi chodzi...

Otóż - konstruuję urządzenie (kontroler pomiarowy) które
potrzebuje używać modemu do wysłania alarmów i raportów drogą
sms/e-mail/fax... Szukałem dosyć długo taniego rozwiązania
aż wreszcie znalazłem. Pewna firma sprzedaje za śmieszne
grosze - e tam, sprzedaje :-) praktycznie rozdaje za darmo
kompletne i nieużywane (fabrycznie zafoliowane) modemy
2400/9600fax zewnętrzne "Global Village Teleport Bronze"
do laptopa Macintosh Performa które są bardzo zgrabne i po
wymontowaniu płytki zmieszczą się lekko w moim urządzeniu...
Ponieważ zamierzam wyprodukować kilka sztuk tego urządzenia
koszt jest istotny i nie widzę sensu w pozostawieniu kabelka
i kupowaniu przejściówki - chcę zrobić z tego modemu wewnętrzny
 :-) i na stałę połączyć z resztą mojego urządzenia w pudełku.
Zasilanie jest proste, wystarczy mu 5V...

Na razie próby z pecetem są na takim etapie, że udało mi
się użyć ten modem ... Aktualnie połączyłem druty tak:

   DB9 (PC) DIN-8 (MODEM)

   TxD 3 ---------...--------- 3 TxD-
                             (NC) 6 TxD+

                             +--- 8 RxD+