Re: Celeron czy Duron

Autor: plitkin (plitkin_at_interia.pl)
Data: Sat 04 May 2002 - 23:13:42 MET DST

>wez pod uwage rowniez brak mozliwosci na pozniejszy upgrade
sprzetu opartego o Celerona.

A ja powiem tak: kupowalem swego casu amd k6-2 350 z taka wlasnie mysla, ze
za jakis czas zrobie upgrade do k7. Dotychczas mam ten procek. Powoli zbliza
sie czass wymiany - i co ja widze???: ze i tak ze starego zestawu zostawie
sobie TYLKO obudowe i muzyczna karte. Reszta do wymiany. Wiec tak: jezeli
nie zmieniasz PC co pare miesiecy, to taki przyslowiowy upgrade traci sens,
bo za pare lat - kiedy przestanie twoj PC wyrabiac sie, i tak nie kupisz juz
troche lepszego od posiadanego sprzetu, lecz kupisz to, co bedzie aktualnie
na topie. Technologie tak szybko ida w gore, ze i tak za rok juz bedzie
pewnie inna technologia i nici z upgrade-u.

To moje prywatne zdanie.

Natomiast co do AMD i INTELA: mam AMD, jestem bardzo zadowolony, jednak
JEDYNYM mankamentem wg mnie sa slabe plyty glowne: mam BARDZO DUZY problem z
trybem DMA, stosujac sie do rad grupowiczow czesciowo go rozwiazalem, ale i
tak nie jest idealnie. Uwazam, ze chipsety na plytach sa lepiej dopracowane
dla inteli, lecz via ejst troche w tyle...
Co do problemow: moj PC jest stabilny, a odpowiednik na celku (333) w
robocie sie ciagle wiesza, tak samo jak u kompla (cel 400). Chyba nie ma
reguly... Wez to, do czego serce bardziej lezy i juz - a napewno nie
pozalujesz.
No i dodam tak: nie zawsze rozumiem ludzi, ktorzy kupuja AMD o 50 zl taniej
(zeby oszczedzic), pozniej dokupuja do niego wentylatorki za 60-90 zl!!
Gdzie ta oszczednosc???)