Riva 128 ZX + Windows = blank screen

Autor: Jacek Politowski (domysl_sie_co_usunac_truck_at_kki.net.pl)
Data: Sat 04 May 2002 - 22:26:59 MET DST

Dostałem do reanimacji komputer po ataku Chernobyla.

O ile z przywróceniem dysku do stanu używalności nie było problemu
fdisk /MBR z czystej dyskietki systemowej (+ przepartycjonowanie
przy okazji) i komputer się bootuje.

Jednak przy próbie instalacji Win98 (zarówno SE, jak i pierwszej) mam
problem ze zmuszeniem go do współpracy z Rivą 128 ZX (chyba ZX, bo
jest to na pewno Riva 128 na AGP i ma 8MB RAMu)

Komputer jest to
proc: AMD K62 450 (nie podkręcany)
płyta: A-trend ATC5220 (VIA Apollo)
RAM: 64MB
grafika: Riva 128 ZX (AGP)
k.muzyczna: SoundBlaster Vibra 16 (ISA)
monitor: OPTIView 15L (Hyundai DeluxScan 15G+) - u mnie, bo docelowy
         nie mam pojęcia jaki, wiem jednak, że mój bez problemu robi
         800x600_at_100Hz

Problem polega na tym, że gdy zainstaluję sterowniki do Rivy, to
wyszystko wydaje się być OK (przy instalacji nie zgłasza żadnych
problemów), ale po reboocie (już po winietach startowych windows)
zamiast przejśc w tryb graficzny daje czarny ekran (640x480_at_75Hz -
tyle podaje OSD monitora). Nie wiem o co chodzi, bo mój monitor jak
dostaje dziwny sygnał to raczej wyświetla napis "Out of Range".

Po uruchomieniu w trybie awaryjnym i ponownie w normalnym - wstaje
(640x480_at_60Hz), ale we "właściwościach" ekranu nie mogę wybrać nic
więcej niż HiColor (16bit) w 640x480 i 256 kolorów w 800x600 (próba
uruchomienia w takich trybach również kończy się czarnym ekranem).
(TrueColor nie jest nawet wyświetlany na liście wyboru)
Przy każdej zmianie trybu graficznego nie ma możliwości wyboru, czy
zastosować zmiany bez restartu, tylko po prostu pyta o to czy
zrestartować komputer.

Wiem, że przed atakiem wirusa komputer działał na pierwszym Win98 (na
którym teraz nie chce) w rozdzielczości 800x600, chyba w HiColor na
pewno minimum 75Hz.

Próbowałem instalacji najnowszych sterowników znalezionych w Sieci,
jak i tych dostarczonych razem z komputerem przez koleżankę (na
których prawdopodobnie działał przed reinstalacją).
(sterowniki instalowałem zgodnie z zaleceniem z README - czyli na
Standardową VGA)

Spotkał się już ktoś z podobnym problemem?
Sczerze powiedziawszy nie za wiele mam do czynienia z Windows, więc
nawet za bardzo nie wiem, gdzie szukać rozwiązania.
Google nie pomogły ("riva zx windows 98 amd" i inne podobne hasła).
W archiwum grupy też nic ciekawego...

Sczerze powiedziawszy nie miałem takich problemów nawet ze swoim
egzotycznym Trident 3d Image 975 (PCI).

--
Jacek Politowski