Nowy dysk 7200 wolniejszy od strego 5400...

Autor: Maciej Nowak (novaxim_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 30 May 2002 - 15:18:21 MET DST

Witam!

Podłączyłem nowy dysk MAXTOR 6L020J1 7200obr./min. 20.0GB i stwierdziłem z
żalem, iż jest wolniejszy od starego Quantum EX 3.2GB. Płyta jest na
układach VIA MP3 i obsługuje dyski do UDMA/33. Po teście BIOS'u, w tabeli
przed ładowaniem systemu jest podane że mam dysk 20GB, UDMA6 (co oznacza
tyle co UDMA133). Gniazdo IDE nie ma wolnego jednego bolca po środku, więc
nie mogę nawet zastosować kabla 80-co żyłowego. Niestety pod W98SE nie mogę
zaznaczyć DMA. Gdy to robię, po ponownym uruchomieniu odznaczenie znika.
Najgorsze jednak jest to, że przy starcie Windows komputer czasami się
zawiesza.
Ja muszę mieć większy i szybszy dysk. Co zrobić w tej sytuacji?
Czy spowolnić dysk do UDMA/33 czy może szukać kabla 80 żył (IPC80) bez
zakrytego jednego bolca po środku? Czy w ogóle są takie kable?

Maciej N.