Re: caly zestaw (opinie,porady)

Autor: Witold Wladyslaw Wojciech Wilk (maniack-news_at_zawilcow.tyc.katowice.supermedia.pl)
Data: Thu 30 May 2002 - 12:42:37 MET DST

Dnia Thu, 23 May 2002 13:18:52 +0200 niejaki(a) "Chatkowski Wojciech"
<chata_at_ds2.pg.gda.pl> napisal(a):

> PLYTA SOLTEK SL-75DRV5 DDR333 U133 Soc A (a moze cos innego ? MSI? Abit
> KX7-333? dolozyc do raida ? z duzym prawdopodobienstwem bedzie w
> przyszlosci 2 dysk barracuda, ale gdzies czytalem ze barracudy nie
> bardzo "lubia" raida:/)

ja bym wzial msi, jakos lubie ta firme, jak na niej kladalem to nie
zawodzila mnie nigdy i wszystko dzialalo jak powinno od razu (no raz byly
problemy z pamiecia, ktore sie rozwiazaly po ustawieniu pamieci kolejno
32/64/128mb :)) .

> PROCESOR AMD ATHLON XP 1.7+ 266 Socket A (chyba ok)

wez najwolniejszego durona, za rok wpakujesz tego za cene o wiele nizsza,
no chyba, ze MUSISZ miec te 1.7 zeby sie kolegom pochwalic :) morgana 1
dokrecisz na 1.3, a potem wrzucisz najwiekszego mozliwoego palomino gdy
bedzie sie konczyla ich sprzedaz....

> DIMM PC-266 256 MB DDR Kingston (chcialoby sie wiecej... ale na dzien
> dobry to 256)

ok, moze byc. chociaz ja bym kupil 512, ale to jest takie moje male
prywatne zboczenie - obecnie mam 384 i mniejsza iosc by u mnie pwoodowala
wyrzuty sumienia :)

ale cokolwiek zrobisz - nie kupuj noname'ow - kingstony sa naprawde super.
kiedys uzywalem kosci 64 pc100, ktora calkiem przypadkiem chodzila na 133
bez oporu z najmniejszymi mozliwymi casami i delay'ami, co bylo dosc
dziwne :)

> HDD 60.0 GB SEAGATE Barracuda IV U100 (w razie koniecznosci nawet 40)

ja bym doplacil do 80'tki. fakt, faktem, to chyba cos kolo dodatkowej
setki, ale oszczedzisz w przyszlosci pozniej doku[pujac dysk 1TB ;)))

> CD ROM 52x ASUS BOX ( czy +50zl na CD ROM 40x TEAC OEM ?)

jakosc podobna, ja bym wzial teaca, dla pewnosci (sam mam asusa 45x 3
letniego, wykorzystywany bardzo ostron, minim 5h/dzien jest w ruchu).

> FDD 1.44 3.5"

po co? :)

> SOUND BLASTER 4.1 PCI Digital BOX

najtanszy mozliwy live/audigy. nie przeplacaj, nie oplaca sie, chyba, ze
bedziesz mial bardzo dobre naglosnienie. do dwoch glosniczkow nawet w
wiezy najtansza wersja wystarczy nadto.

> inne ktorych nie jestem w stanie wybrac :)
> +obudowa

chieftec, enlight, oczywiscie 300w. nie kupuj ultra bajeranckich, patrz
sie na zasilacz (jakie natezenia wytrzymuje) i na uklad w srodku. co co
kupowac odjechana zewnetrzenie obudowe, dy w srodku cos bedzie zastawialo
ci dostep do sprzetu?

> +wentylator

wybul sie na zalmana jak chcesz cicho. ewentualnie jakis bardzo duzy.
najlepiej poogladaj testy na np. www.tweak.pl, czy innych serwisach
komputeowych i wybierz ten ktory Ci najbardziej bedzie pasowal. Ja
osobiscie preferuje ciche i jesli nie zalman to bust :)

> +grafika (GF3 Ti 200 ?)

gut wybor. moze gainward albo leadtek? tani i dobre :)

> +monitor (17" liczy sie bardziej jakosc, najwyzej zbije sie pozostale)

nec, jedynie nec. najlepiej i najwydajneiej. nie bedziesz w zadnym stopniu
zawiedziony, nawet po pieciu latach bedziesz mial super monitorek :)

--
|_Witold_Wilk____<maniack_at_zawilcow.tyc.katowice.supermedia.pl>_|