Re: Bady na Barracuda IV !!!

Autor: camle (camle_at_NOSPAM_admin.softel.elblag.pl)
Data: Thu 30 May 2002 - 00:23:31 MET DST

> Mógłbyś trochę rozjaśnić sprawę z tymi badami "logicznymi" - kilkukrotnie
> spotkałem się już z takim określeniem i oprócz informacji, że po
> sformatowaniu dysku znikają niespecjalnie można doszukać się jakiś
> konkretów.

generalnie bady "logiczne" powstają w wyniku jakiegoś błędu zapisu
(zwiech, brak prądu czy inna "katastrofa")
system przy próbie odczytu interpretuje to błędnie jako fizyczne
uszkodzenie i zaznacza sektory jako "bad"
po zdjęciu partycji, także informacje o badach zostają utracone
a ponowny format oczywiście nie wykryje żadnych fizycznych uszkodzeń
z praktyki wiem że conajniej 50% przypadków "badów" to bady "logiczne"

camle