DMA nie wszędzie?

Autor: Maciej Nowak (novaxim_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 29 May 2002 - 23:18:12 MET DST

Witajcie!

Zauważyłem pewną zależność pracy dysków w trybie DMA w systemie W98SE. Jak
miałem płytę z chipsetem Intel TX i dysk Samsung 3.2GB to DMA dało się
załączyć, natomiast jak zmieniłem dysk na QuantumaEX 3.2GB to już nie. Po
wymianie płyty głównej na taką z chipsetem VIA sytuacja była odwrotna.
Samsung nie chciał działać w DMA, a QuantumEX chciał!
W każdym z powyższych przypadków miałem możliwość zaznaczenia DMA, lecz w
przypadkach które opisuję, że dysk nie chciał pracować w DMA, to komputer
wieszał się przy pierwszym restarcie po zmianie, albo opcja DMA zostawała
automatycznie odhaczona.
Od czego to zależy?

Maciej N.