MONITOR

Autor: KS (kastal_at_alpha.pl)
Data: Sat 04 May 2002 - 16:47:56 MET DST

Może tutaj ktoś mi pomoże, laikowi od elektroniki.
Zastanawia mnie ostatnio pewna rzecz związana z monitorem komputerowym.
Otóż jeżeli mamy monitor który może wyświetlić obraz z maksymalną
rozdzielczością np,1600/1200 punków to znaczy że na każdy punkt przypada
dokładnie jedna TRIADA RGB luminoforu (chyba że się mylę), natomiast jeżeli
zaprogramujemy tryb 800/600 wtedy są to dwie TRIADY na poziom i dwie TRIADY
na pion kineskopu czyli w sumie cztery TRIADY na piksel. Moje pytanie brzmi
co się dzieje jeżeli chcemy wyświetlić tryb w którym nie da się podzielić
ilości TRIAD bez części ułamkowej np. dla trybu 1024/768 jest to 1,5625
TRIADY na poziom i 1,5625 TRIADY na pion ? Jak radzi sobie z tym monitor ?
Czy któreś punkty są ignorowane ? Czy niektóre piksele wyświetlane są za
pomocą mniejszej liczby TRIAD?

Z góry dziękuję za odpowiedź KASTAL