Sterownik bus mastera, a DMA dla CD

Autor: Zakochany (zakochany_at_kki.net.pl)
Data: Sat 04 May 2002 - 15:49:17 MET DST

Mam sobie płytę M5ATA na Socket7. biostar. Zainstalowałem sterowniki ALi
bus master ver.3,56 i mam problem z nagrywarką Teac CD W58E. Nie mogę w
menedżerze urządzeń włączyć trybu DMA dla niej. Wiadomo spada wtedy
wydajność transmisji z CD. DMA za żadne licho nie mogę włączyc (dla HDD nie
ma problemu z włączeniem DMA). Gdy zamieszałem z wersjami sterownika bus
master, to DMA udało mi się włączyć, lecz musiał wystąpić jakiś konflikt, bo
transmisja z CD była bardzo niska i nastepowało częste zawieszanie kompa po
włożeniu płyty do CD. Płyty typu "data" były często widziane jako audio CD
itp. numery. Co można z tym fantem zrobić, oprócz wymiany płyty. dodam, że
nagrywarka, jak i HDD Fujitsu MPG3204AT-E są podpiete na osobnych taśmach,
oba jako master. Na innej płycie głównej z chipsetem VX ta sama nagrywarka z
tym samym HDD pracowały bez problemów z włączonym trybem DMA