HDD typu INT13

Autor: Palmer (przemek_at_klub.chip.pl)
Data: Wed 01 May 2002 - 23:07:16 MET DST

Odkryłem ostatnio taką opcję, która jest domyślnie włączona dla mojego dysku
Quantum 10 GB U-ATA 33. Od kiedy ostani raz zaglądałem do zakładki Menadzer
urzadzen > System > Stacje dysków we Wlasciwosciach Systemu, opcja ta była
wyłączona i mozliwe było uaktywnienie 3 pozostałych opcji (Rozłącz,
Synchroniczne przesyłanie danych, czy tez Automat. powiadomienie przy
wkladaniu), co do których wiem, ze w przypadku dyskow E-IDE aktywacja ich
nie ma zadnego znaczenia, ale gdybym chcial to sa one i tak domyslnie
nieaktywne. Nie wiem, czemu dysk tak nagle, niespodziewanie zmienil tryb
pracy. Wiem tylko, ze od tego czasu nie moge korzystac z pary: HDD -
CD-ROM(CD-RW), gdyz podczas kopiowania badz tez nagrywania Winda
nieoczekiwanie przestaje reagowac lub restartuje sie.
Czy mieliscie moze podobne symptomy, co ja i czy rzeczywiscie moze to byc
spowodowane trybem pracy INT13. Jak powrocic do poprzedniego stanu. Czy
pomoze tu format dysku i ponowna instalka Windowsa? A moze istnieje mniej
radykalna metoda?

Pozdrawiam

`6_ 6 ) `-. ( ).`-.__.`) Pozdrawiam