Re: wentyl na chipset plyty

Autor: Krzys-iek (krzys-iek_at__________wp.pl)
Data: Sat 27 Apr 2002 - 17:06:16 MET DST

Użytkownik <kedar_at_student.uci.agh.edu.pl> przeslal takie znaki :

> man epoxa 8kha+, czy konieczny jest wentyl na chipsecie plyty glownej
> (czy wystarczy sam radiator), jak to wypada w przypadku gdy zestaw
> jest nie podkrecony (tak mam obecnie), a jak w przypadku podkrecania?

powiem tak :)
mialem bez wiatraczka i duron ok, dalem xp 1700 i zwiecha :(
musi byc, na 7V dalem i jest ok.

zobacz moj pomysl. moze sie obyc samymi radiatorkiami i pewnie lepiej sie
bedzie krecic.

self cytat:

Niedawno po odlaczeniu wiatraczka chlodzacego KT133A
dostalem kilka zwiech sytemu....
Bylo to owocem zapewne duzej temperatury chipsetu - b. goracy..

Po zdejciu radiatorka z chipsetu okazalo sie ze nie ma tam pasty 8( - slad w
rogu po byle jakim maznieciu zostal... ach abit... AS 2 bys dal a nie biala,
marna paste w ilosci ~zero.

przesmarowalem pasta coolermastera chip i zalozylem radiatorek jak i
cooolerek na 7V - jest juz ok nic sie nei wiesza, cooler moglbyc zdjety przy
duronie ale przy XP 1700+ @ 133Mhz niestety byc musi.

Wpadlem na inny (dodatkowy ) pomysl chlodzenia chipsetu...
Jak wiemy sa to obudowy BGA i spora czesc ciepla idzie w strone plyty
glownej skad nie ma zbytnio gdzie uciec...

Mozna to sprawdzic na karcie graficznej z chipem BGA - strasznie goraca jest
przeciwan do radiatora strona ! Po zamontowaniu na GF2 MX radiatorka z BX'a
jest on strasznie goracy.

W podobny sposob mysle o chlodzeniu chipsetu plyty.
http://pn100.wroclaw.sdi.tpnet.pl/chipset.gif

To schemacik mysle ze oczywisty - cieplo (czerwona strzalka) przejdzie przez
plyte pozniej poprzez izolujacy material (do nabycia w sklepach
elektronicznych) do aluminowego klocka o wysokosci ciut wiekszej niz
przeswit plyta - blacha by sie nie ruszal i z niego przez nastepna podkaldke
(lub paste) przejdzie na kawal blachy obudowy (stelaz plyty).

Mysle ze bedzie to sie jako tako spisywac, podaldka na plyte zamiast pasty
TAK bo : izoluje styki, nie zabrudzisz MoBo, latwe do usuniecia i
sprazynuje - leiutki nacisk rowno rozkladac sie bedzie.

Co o tym myslicie ? Nie widzialem na sieci tego patentu (pewnie juz jest
:) )

i skad wziac kawalek odpowiedni aluminium !?! Mozna kupic radiator na
chipset taki jak ma czesc plyt pod p4 - wysoki aluminowy, lub taki
www.listan.de co maja (zalman) u nas?

ufff nuda wiec tak mnie wzielo :) to tyle

--
[*] Chcesz zarobić do 550zł ?!
[*] Ta i wiele innych atrakcji czekają na ciebie w