Re: Czy mam sie martwic temperatura 45-49C Maxtor 40Gb,7200rpm?

Autor: volcan (cool_komputery_at_interia.pl)
Data: Sat 27 Apr 2002 - 14:52:59 MET DST

> Mierzylem temperature w DTemp i mi pokazuje wlasnie od 45-47C jak jestem w
> sieci do max.49C przy przegrywaniu z partycji na partycje. Czy mam sie
> marwic taka temperatura i czy mozna ufac DTemp ?
> Aha.. doczytalem sie na stronie Maxtora ze max. dopuszczalna temp. dla
tego
> dysku (Maxtor 6L040J2) to 55C

No trochę za ciepło chyba - ja mam na Barracudzie IV 40 GB ok. 30 - 35
stopni, max do 39 przy np. defragmentacji dysku czy transferach m/y
partycjami. U ciebie na Maxtorze jest 10 stopni więcej, a to dość duża
różnica. Rady: zapewnij dyskowi swobodną cyrkulację powietrza (tzn. odstęp
co najmniej 1 slotu 3 1/2" od innych dysków czy np. FDD), ew. dodatkowy
wentylator może być przydatny. No i jeszcze jedna rzecz - ważne jest
dokładne przykręcenie dysku do obudowy - wtedy obudowa staje się radiatorem
i odbiera ciepło od dysku.
Ja mam dysk bezpośrednio nad wentylatorem wtłaczającym chłodne powietrze do
obudowy (od przodu), nie mam żadnego specjalnego coolera do dysku.

Pozdrawiam :)