Re: Jak skonfigurować Huba?

Autor: PeJot (skasuj-tokpejot_at_skrzynka.pl)
Data: Sat 27 Apr 2002 - 14:49:13 MET DST

Użytkownik "Julek Verne" <verne_octopus_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> Mam Huba CN904 (firmy CNet) podłączonego do SDI. Dwa wejścia na modemy, 8
> portów sieciowych. Jestem podpięty sowim kompem przez kartę sieciową. Dodam,
> że mam ustawione pobieranie adresu z serwera DHCP. Próbuję nawiązać
> połączenie za pomocą NetMeetinga pod Win 2k, z kamerką. Ściślej mówiąc jeśli
> ktoś wywołuje mnie otrzymuje komunikat, że użytkownik nie odpowieda. Jeśli
> ja kogos wywołam to połączenie jest ustanawiane ale ten ktoś widzi i słyszy
> mnie. Ja niestety nie. Połączenie z pominięciem Huba działa bezbłędnie. W

Routerki ze względu na to że robią NAT (łączą tylko z lanu na zewnątrz z niektórymi
wyjątkami) mogą nie być kompatybilne ze wszystkimi usługami, poszukaj w instrukcji
coś o NetMeeting - w niektórych urządzeniach wybiera się w konfiguracji przekierowanie
danej usługi tylko na jeden komp lub wszystkich wywołań z zewnątrz na jedną maszynę
w lanie (DMZ).

> czym tkwi problem? Ktos mi podpowiedział, że należy na sztywno przypisać
> adres przydzielany do mojego kompa adresowi zewnętrznemu, tak aby wywołanie
> na mój IP zewnętrzny trafiało tam gdzie trzeba. Niestety nie ma takiej

Różnie się to nazywa np. virtual server, port redirection itp.

> opcji w ustawieniach Huba. Nie mogę też przypisać numerów MAC kart
> sieciowych. Jedynie co mogę zrobić to "redirect" portów do określonego
> wewnętrznego numeru IP.

Czyli jak ktoś z zewnątrz będzie się łączył z Twoim SDI na jakimś porcie
to router przekaże to do kompa z danym IP w lanie (przydatne np. dla telefonów
internetowych itp.) Tą opcją się pobaw, niestety portów NM nie pamiętam.

PeJot