Re: Co kupić - poważne pytanie - PART2

Autor: Altair (altair_at_invalid.mail.w.sygnaturce.pl)
Data: Sat 27 Apr 2002 - 12:26:34 MET DST

Dnia Fri, 26 Apr 2002 15:28:26 +0200, "Tomasz" <tsowa_at_wp.pl>
napisał(a):

>i jeszcze jedno,
>Epox 8KHA+ czy Soltek 75DRV5?

Coż, mam Epoxa więc się wypowiem :)

Epox

(plusy)

- ten model jest długo na rynku co oznacza, że ma dopracowany BIOS i
wszelkie możliwe problemy powinny być usunięte
- płyta jest tańsza od Solteka, niewiele, ale jednak
- doskonale nadaje się do overclokingu
- bardzo szybka
- dobrze rozplanowana, dużo miejsca wokół procesora na wentylator

(minusy)

- wentylator na chipsecie czyli dodatkowe źródło hałasu, no ale jak
sie chce podkręcać to trzeba cierpieć :)

Co do Soltkeka to przewaga KT333 nad 266A jest w granicach 0-5%
(zależy od programu) a pamięci DDR 333 są droższe więc ja jednak bym
wybrał Epoxa chyba, że:

- potrzebny Ci kontroler UDMA133
- zdaje się, żę ta płyta obsługuje diodę termiczną Athlona XP i
umożliwia błyskawiczne odcięcie zasilania od procesora w wypadku padu
wentylator, Epox ma takie rozwiązanie ale ma ono znacznie dłuższy czas
reakcji, ale tego na 100% nie jestem pewien.

W każdym razie obie płyty nie są złe :)

pozdrawiam, Marek

--
altair_m(at)go2.pl http://www.altair4.prv.pl http://www.metalmidi.prv.pl
We sail through endless skies, stars shine like eyes...