Re: gwarancja - wymiana no nowy

Autor: benek (benek.benek_at_wp.pl)
Data: Sat 27 Apr 2002 - 11:37:02 MET DST

> He he
> Kodeks nie okresla ze to ma byc ta sama
> gwarancja ktora jest zawarta w "starej".
> Niestety tu jest luka.To ty tak uwazasz
> bo jest ci to po prostu jako klientowi
> na reke.Sprzedawca moze sie wykpic.
> Niestety.

he.he nie musze nic sprawdzac
w koncu 2 lata temu uczylem sie tego do egzaminu i wiem co mowie (i biore za
to calkowita odpowiedzialnosc)

maly cytat :

art.581
    § 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył
uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo
dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie
na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy
naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy, przepis powyższy stosuje
się odpowiednio do części wymienionej.
    § 2. W innych wypadkach termin gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w
ciągu którego wskutek wady rzeczy objętej gwarancją uprawniony z gwarancji
nie mógł z niej korzystać.

ja tu widze tylko to ze termin gwarancji biegnie na nowo - nie ma nic o tym
ze zawierana jest nowa umowa gwarancyjna, a to dlatego ze obowiazuje "stara"
gwarancja (i Ty i sprzedawca jestescie nia zwiazani niezaleznie co o tym
myslicie)
jezeli chcesz sie przekonac ze mowie prawde - skocz do jakiejs biblioteki i
wez komentarz do kodeksu cywilnego albo jakis podrecznik do prawa cywilnego
i poczytaj, a zobaczysz ze tylko Ty tak dziwnie interpretujesz przepisy :-)

pozdrawiam