Re: Obroty wentylatora

Autor: Bogdan Drozd (bodro_at_klub.chip.pl)
Data: Fri 26 Apr 2002 - 15:10:08 MET DST

"Hubert Grzegorzewski" <NO_SPAMhubert_at_topnet.pl> napisał:

> Nie wiem nawet jakie napiecie maja te impulsy, takie jakie wchodzi
na
> silniczek?

Wewnątrz wiatraczka zamontowany jest czujnik hallotronowy wytwarzający
dwa impulsy na obrót. Posiada wyjście typu "otwarty kolektor", czyli
wytwarza impulsy masy dla układu pomiarowego na płycie, więc nie
trzeba przejmować się sygnałem wyjściowym ( w sensie np. napięcia tych
impulsów ). Oczywiście, istnieje ograniczenie wartości prądu płynącego
przez ten tranzystor kluczujący czujnika. Ma to jednak znaczenie
głównie przy samodzielnych eksperymentach. ( spotkałem się z
wartościami rzędu 2 lub 10mA )

--
Bogdan Drozd, Czluchow, pomorskie
mailto:bodro_at_klub.chip.pl