Re: Jak włączyć DMA dla DVD ROM ???

Autor: ritek (ritek_at_go2.pl)
Data: Fri 26 Apr 2002 - 00:49:16 MET DST

> Jest tylko tryb PIA :(

jak masz rownolegle Win98 to sprawdz dla pewnosci czy po wlaczeniu na DMA i
zrestartowaniua
dalej to DMA jest zaznaczone - jak nie to pewnie sprzet nie obsluguje

Co to za model Toshiby i jakiej predkosci ?
probowales go flashowac na nowszy bios ?

moze to problem z via co nie jest rzadkoscia.
ponistaluj service-packi

tryb pio bez dma to mialem w starych dyskach twardych.

Z tym uaktywnieniem dma to jeszcze zaleznie od producenta plyty
glownej.
np ja mam plyte Asusa i dopiero gdy sprzet nie obsluguje to nie da sie
wlaczyc.
Kumpel ma Abita BE6-2 i nie moze wlaczyc dma dla nagrywarki,
dopiero po przepieciu nagrywarki na kontroler ata66 bylo ok.
 Ma tez DVD LG12/40 i z tym sa jeszcze wieksze jaja - po wlaczeniu DMA
naped _znika_ z "Moj komputer".
Na szczescie jest w panelu sterowania/menedzer urzadzen i po odchaczeniu dma
mozna
znowu cieszyc sie obecnoscia DVD :)
a wiec ma do wyboru DMA albo DVD :-))