Geforce3ti200 i zachowanie w grach ... VS Kyro2

Autor: Z.Maczynski_at_zetsa.torun.pl
Data: Mon 22 Apr 2002 - 11:41:04 MET DST

Witam !

Na początek podaje mój konfig.

Duron 1Ghz_at_1.24Ghz (ECS K7S5a - 256 MB DDR).

Karta graf - Gainward Geforce 3 Ti200 o/c 220/500 (mozna troch wyżej np.
230/510 a pamięć nawet 520 ale pod warunkiem że przyjmie się w 1600x1200 lekie
przekłamania w teksturach)
Ale ja nie lubie kompromisów :-) Więc 220/500 :-)

Procek jak widzicie dość słaby ...

Teraz w czym sprawdzałem:

Wszystkie w 1024x768x32bit , detale na max , bez AA

1. Rally Trophy PL
Gra działa fatalnie !!! Potrafi co jakiś czas mocno zwolnić , szarpać ...
Porażka , może patch by coś pomógł ale nie widziałem patcha do polskiej
wersji ..
Na Kyro2 działała tez kiepsko.

2. Rally Xtreme.
Gra działa bardzo dobrze. Gram w nią w 1280x1024x32bit.
Niestety na Kyro2 nawet w 1024x768x32bit przy zmiejszonych detalach zdażały
się spore zwolnienia a sama gra nie była dynamiczna.

3. Evo 4x4 cz.2
Gra działa w trybie Hardware DX 8.0 T&L. Działa wyśmienicie i tak samo wygląda.
Na Kyro2 w 1024x768 musiałem obniżać detale a i tak gra działała słabo.

4. Stunds GP.
Na Kyro2 dało się grać tylko w 800x600 aby ciekszyć się bardzo wysokim
framerate a co za tym idzie wysoką dynamiką jazdy. Na Geforce3 mozna
podwyższyć tryb do 1024x768 a może i więcej (nie sprawdzałem) i ciekjszuć sie
z jeszcze wyższej dynamiki jazdy niz na Kyro2 w 800x600

5. DroneZ
Gra działa cudownie i wygląda podobie.
Na Kyro2 niestety trzeba było używac tyrybu Generic HQ i zmiejszac złożonośc
geometrii i wymuszac kompresję sceny i tekstur.Także wygląd na Kyro2 był sporo
gorszy :-(

6. Comanche4.
Ta gra niestety mnie trochę rozczarowała. Na Kyro2 nie dało odpalic się
wszystkich efektów i przez to gra nie wyglądała zbyt cudownie.
Na Geforce3 tych problemów nie ma ale za to na drugiej misji (atak na
lotnisko) gra strasznie zwalnia i mamy do czynienia ze zwykłym slideshowem.
Także w C4 benchamrk nie jest różowo i możemy zaobserwować spore chwilowe
mocne spadki w wydajności. Czytałem że gra jest strasznie wymagająca wobec
procka ..
Trochę szkoda , tak zaawansowana gra a albo zjechany engine albo tak
niedopracowana ....

7. Roolcage2.
Tutaj na Kyro2 mozna zaobserwoać było trochę błedów w grafice. Na Geforce3
ti200 moożna kompforto pograć w 1280x1024 ...

8. Soul Reaver2.
Tutak gra działa idealnie łaczenie z właczonym filtrowaniem Anizotropowym.
Płynnośc idealna. Na Kyro2 nie było mozliowści włączenia filtrowania
Anizotropowego bez olbrzymiego spadku wydajności , takze wydajność na Kyro2
była w "kratkę". Strasznie zwalniała gra przy widoku przy wodospadzie. Na
Geforce3 działą bez problemu , bez żadnych widocznych spowolnień.

9. Aquanox.
Na Kyro2 działał słabiutko. Tutaj sporo lepiej.

10. NFS5
Na Kyro2 w 1024x768x32bit gra działała dziwnie. Jeśli prtzyglądaliśmy się
renderowanym w tle tłom można było zauważyć że przesuwa się skokowo. Na Gef3
jest sporo lepiej.

11. Serious Sam2.
Na Kyro2 gra działa także w kratkę.Raz lepiej a raz gorzej. Niestety w wielu
momentach gra sporo zwalniała. Na Geforce3 jest sporo lepiej.
Na Kyro2 mozna także było zaobserwować czasami błedy w teksturach.
Na Geforce3 tego nie ma

12. Wolfenstein2.
Na Kyro2 działał bardzo dobrze, Na Geforce3 jeszcze lepiej :-)

13. Quake3
Na Kyro2 działa bardzo dobrze. Na Geforce3 jeszcze lepiej.
Na Kyro2 tzreba było zastosowac patcha aby pozbyć się "kolorówych" testur na
Kyro2. W przypadku Geofrce3 takie potrzeby nie ma.

14. Rally MAsters.
Na Kyro2 działał bardzo ąłdnie w 1024x768
Na Geforce3 mozna spokojnie grać w 1280x1024

15. Adventure Pacman 3d
Na Kyro2 bardzo łądnie działał w 1024x768. Na Geforce3 można bez problemy
pograć w 1280x1024

16. Insane.
Na Kyro2 działał średnio w 1024x768. Na geforce3 możżna grać nawet w 1280x1024

17. Unreal T.
Na Kyro2 nie dało się grać w OpenGL ze względu na straszne błedy w grafice. W
D3d działał dobzre.
Na Geforce3 działą idealnie w OpenGL średnio wyświetlając 100-200fps ...

Zakończenie :-)

Z Kyro2 Herculesa byłem mocno zadowolony.Niestety nigdy nie miałem pewności
czy nowa gra będzie poprawienie lub wydajnie działąć na tek karcie.
Także chciałem pograć w wyższych trychach niż 1024x768 gdyz mój monitor iiyama
19" VM 450 Pro to umożliwia :-)
Na Kyro2 Herculesa bardzo podobał mi się obraz 2d jak i jakośc 3d.
Także filmy w DIVX na Kyro2 były "ładniej" wyświetlane.
Dla osób pogrywających w UnrealT , Quake3 lub WOlf2 jest to napewno dobry i
tani zakup jednak dla mnie nie tylko te gry się liczą :-)
Niestety pojawiają sie nowe gry pod DX8.0 nad którymi Kyro2 nie jest w stanie
zapewnić płynnej grafiki (powyżej 25fps).
Dlatego tez kupiłem Geforce3 :-)

Niestety producenci gier stosują ciągle stare przestarzałe engine z Quke3 lub
Unreal lekko je modyfikując i zwiększą ilośc obiektów. Takie dążenie bez
optymlizacji engine pod hardware T&L lub chociaz pod HSR powoduje to ze
pojawiają się gry "potworki" które nie oferują "cudownej" grafiki a ich
wymagania sa wręcz straszne ...

Takie gry to np. Comanche 4 któy jest przykładem niedopracowania oraz RAlly
Trophy. Ale jest to zapewen wierzchowek góry lodowej jeśli chodzi o
niedopracowanie.

PS.Aby nie było że teraz nie lubię Kyro2 to odrazu mówię że Kyro2 sobie ciągle
cenie i polecam jako alteratywę dla Geofrce2mx400 ...

Pozdrawiam
/// Kaszpir ///