Re: 386 dx 40, 4 MB - co z tym mozna zrobic.. ? :)

Autor: Samotnik (samotnik_at_samotnia.eu.org)
Data: Sun 21 Apr 2002 - 18:17:30 MET DST

W artykule <1066.00001928.3cc2e2c0_at_newsgate.onet.pl> <harti74_at_poczta.onet.pl> napisał(a):
> dostalem taki wlasnie komputerek:
> 386 dx 40
> 4 MB ram
> 120 MB HD
> 1 MB - na karcie graf.
>
> w tej chwili jest na tym zainstalowany Win3.11 w wersji niemieckiej.. zupelnie
> nie trawie tego systemu.. a juz na pewno nie w wersji niemieckiej..
> czy da sie na tym zainstalowac w95 (HD bedzie troszke wiekszy), lub moze
> jakiegos linuxa ze srodowiskiem graficznym..

w95 da się, ale praca będzie koszmarna. Zostań przy 3.1, włóż kartę sieciową i zrób
terminal do pracy zdalnej (PuTTY jest chyba też w wersji na 3.1).

> w jakiej cenie sa takie stare pamieci.. chcialbym troche dodac.. (w tej chwili sa
> jakies 4 male nietypowe kostki.. simmy ? nie wiem)..

SIMMy starego typu - czasem znajdziesz, na giełdzie. Taniocha, ale nie taka, jak by
się proporcjonalnie do cen nowoczesnych pamięci mogło zdawać. To nie chodzi za darmo,
bo w starszych drukarkach laserowych i innych urządzeniach taka pamięć jest używana.

> czy sam procek da sie podmienic na 486 na
> przyklad.. ?

Były kiedyś różne patenty, ale raczej daj sobie spokój... ;)

> mozna w to wlozyc CD-rom ?

Tak, im starszy tym większa szansa, że ruszy.

--
Samotnik
Michal Jeczalik Sr, http://www.samotnia.eu.org/