Write cache enabled i DMA w Win2000

Autor: hudson (hudsoon_at_poczta.onet.pl)
Data: Sat 20 Apr 2002 - 22:26:09 MET DST

Czesc,

Wracajac do mojego poprzedniego zapytania dot. czemu nagrywarka
nagle zaczela psuc CDki - co prawda nikt nie podsunal zadnej
podpowiedzi ale gdyby tak komus cos kiedys podobnego to u mnie byla
to wina checi rozdzielenia swapfile na dwa dyski (przyspieszenie odczytu).
Niestety jesli drugi dysk jest na tym samym kablu co nagrywarka to chyba
nie zawsze sie to udaje. Zalozenie tylko jednego swapa eliminuje problem.

Inne zagadnienie:
We wlasciwosciach dyskow jest opcja do odhaczenia "Write cache
enabled" U mnie jest ona szara ale nie ma znaczka odhaczenia czyli
nie tyle ze jest domyslnie ile niedostepne (Win2000) - jak z tym jest?

Oraz:
Wlasciwosci kontrolerow IDE powinny pokazywac czy mozna
lub nie mozna wlaczyc DMA (widze to tylko w biosie) - a tymczasem
w Win2000 tak nie mam. Nie ma w ogole zakladki gdzie moznaby
sprawdzic czy jest wlaczone udma.

Pozdro,
Janusz