RS232 w PC i laptopie

Autor: grzesiekpawlicki_at_poczta.onet.pl
Data: Sat 20 Apr 2002 - 23:14:13 MET DST

Witam.
Mam pytanie dotyczące portów szeregowych w PC i w laptopie.
Programuję sterowniki mikroprocesorowe, i tak się składa że dotychczas
programowałem je przy użyciu komputera PC programatorem, który napięcie
zasilania dla programowanego procesora pobierał ze złącza COM. Gdy to samo
prubuję robić na laptopie Dell Latitude XPi P133 (ma sprawny port COM bo działa
na nim laplink), to programator nie działa (test kabla prowadzony przez program
obsługi programatora wypada pomyślnie, jednak nie jest wykrywany programowany
procesor.) Podejrzewam że problem tkwi w wydajności prądowej łącza COM w
laptopie. Moje pytanie brzmi: czy są jakieś różnice w budowie RS232 w PC i w
laptopie, czy konfiguruje się w jakiś szczególny sposób porty komputerów
przenośnych (obecnie mam takie same ustawienia portu jak w PC). Proszę o
odpowiedź na to pytanie.