Re: Ile ma klaster w FAT16 przy dysku 1 GB ?

Autor: Krzysztof Pawleta (pawletak_at_poczta.onet.pl)
Data: Sat 20 Apr 2002 - 00:43:39 MET DST

Radoslaw Sokol wrote:

> IIRC w Windows NT 4.0 (i możliwe, że w 2k/XP) możliwe jest tworzenie
> i obsługiwanie partycji FAT16 o rozmiarze do 4 GB. Ma się wtedy
> ogromny klaster (64 KB) i partycje takie nie są widziane przez
> DOS/Windows9x, ale takie dziwo właśnie chyba jednak istnieje :)
>
> Informacja oparta o lekturę README do WinNT 4.0, osobiście nie
> tworzyłem takich partycji nigdy,

Ale ja tworzyłem: machnąłem się kiedyś w WinNT4 i na 4GB zamiast
NTFS dałem FAT16... Potem zdziwiło mnie, że DOS6.2/DOS7 widzą "NTFSa"
(To obala Twój mit, iż "partycje takie nie są widziane przez
DOS/Windows9x")
Ale uśmiech prysł, gdy spróbowałem coś wrzucić na ten dysk
(a raczej zainstalować Win95) - po obu tablice FAT zostało
wspomnienie ;-(

Podsumuję: czytać się da, ale jakikolwiek zapis na FAT16x
spod DOS6/7 spowoduje pożegnanie się z partycją ;-(

|		 'Krzys' Pawleta		|
|	  mailto:pawletak_at_poczta.onet.pl 	|
|_______ICQ# 1582962___________GG: 259602_______|