Re: TV-komputer jak połączyć?

Autor: Ein (trefl_at_interecho.com)
Data: Fri 19 Apr 2002 - 14:14:28 MET DST

Użytkownik Maja <filipmaja_at_poczta.onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a9ou65$k1o$2_at_news.tpi.pl...
> Co trzeba zrobić, aby można było oglądać w TV filmy odtwarzane przez
> komputer, np z CD
> Jak to trzeba podłączyć? Jakie wymagania musi spełniać komputer?
> Dzieki za pomoc!
> Maja

zeby to zrobic musisz miec Maju po pierwsze:
-karte graficzna z wyjsciem tv [tv out]
-odpowiedni kabel [sa dwa rodzaje wyjsc tv out...kompozytowe czyli na
chinch-e i s-video zwane czasem niepoprawnie s-vhs [moze tak byc w sklepie
:P] ktore to wyglada zupelnie inaczej ..wtyczka z czterema otworkami]
-oprogramowanie ktore umozliwi ogladanie czegokolwiek na tv [dostarczane
jako czesc sterownika karty graficznej zazwyczaj]
jezeli plyty cd [divx-y np. :P] to konieczne sa jeszcze odpowiednie darmowe
kodeki [cos co pozwoli komputerowi przetworzyc skompresowany film na postac
do ogladania :D] i darmowy player
jezeli dvd to czytnik dvd i odpowiedni program do dekodowania filmu czyli
znowu player [windvd czy powerdvd..takie najpopularniejsze..niestety platne]
podlaczasz kabel do tv [przez przejsciowke np euro - kompozyt / svideo] a z
drugiej do odp wyjscia na karcie graficznej. odpalasz komputer i w zakladce
we wlasciwosciach ekranu odnajdujesz odp f-kcje tv - out i ja aktywizujesz
czyli odchaczasz, klikasz w zastosuj etc :D i .... masz obraz pulpitu na
swoim tv [mozna jeszcze wyregulowac obraz, zmienic jego rozdzielczosc,
wycentrowac etc....wszysko we wlasciwosciach...]

minimalne wymagania dla dvd ...hmmm procesor 350 mhz wystarczy ..

ein