Re: chodzi o pamiec dimm 256

Autor: Bronek Kozicki (brok_at_rubikon.pl)
Data: Fri 19 Apr 2002 - 11:57:06 MET DST

> W dużym uproszczeniu ;) Można sobie wyobrazić moduł pamięci o
> dwustronnej organizacji wewnętrznej, który ma układy tylko po
> jednej stronie płytki.

może powiem jaśniej: jedna strona to (zazwyczaj) jeden bank pamięci. Pamięci
dwustronne mają dwa banki pamięci. Można też spotkać pamięci, które po
jednej stronie mają 4 i po drugiej 4 układy (lub 5 - ECC), czyli w sumie 8
(lub 9), czyli 1 bank - mimo że dwustronnna. Na odwrót (pamięci
jednostronne, ale z dwoma bankami) pamięci nie widziałem - musiały by używać
nietypowych kości.

Prościej:
8 układów = jeden bank
9 układów = jeden bank oraz ECC
16 układów = dwa banki
18 układów = dwa banki oraz ECC

Pamięci buforowane mają jeszcze małe, dodatkowe układy blisko złącza.
Oczywiście, liczba banków ma znaczenie dla płyty głównej. Płyty używające
pamięci DDR mają ograniczenie maks. liczby banków krórą mogą (w sumie - ze
wszystkich modułów) obsłużyć. Stosowanie pamięci buforowanych podnosi trochę
tę granicę; ale oczywiście płyta musi być do tego przystosowana.

B.