Re: PII 350MHz na płycie Abit BH6 - czy ktoś wie jak mam podpędzić...

Autor: Palmer (przemek_at_klub.chip.pl)
Data: Fri 19 Apr 2002 - 02:31:19 MET DST

Witam

> Pod nazwa CPU/AGP ratio lub jakos podobnie masz opcje 1/1 i 2/3 -- upewnij
> sie, ze masz 2/3 zanim zaczniesz ruszac magistrale.

Oki, ale co z szyna PCI? Jak ustawie FSB na 124 (kolejny skok po 112) - czy
to to ustawienie 2/3 dla AGP zmienia takze odpowiednio PCI, aby bez wzgledu
na taktowanie magistrali wynosilo 33 MHz

> Enabled daje Ci 103MHz przy ustawionej szynie 100MHz, dziala tylko przy
> 100 i 66MHz (tutaj daje 68).

... wiec ustawie na Disabled

> Twoj procesor ma najprawdopodobniej mnoznik ustawiony na 3.5, ale byc moze
> uda Ci sie to obejsc -- sprobuj ustawic na 4.0, zmienic wartosc
> SEL100/66# i zrestartowac... Jak dostaniesz 400MHz, to znaczy, ze Ci sie
> udalo (szanse niewielkie, ale sa). Ale znacznie sensowniej jest krecic
> magistrala.

... na pewno wyprobuje, ale najpierw zadzialam z FSB, gdyz jest to rzeczyw
sensowniejsze, jak prawisz

> ??? Powinno byc 2.0V. Lepiej zmien, poki procesor jeszcze chodzi.

Tez tak uwazam, ze to co najmniej niepokojace wskazanie, ale Bios uparcie
wskazuje VCore 3 V i to przy ustawieniach domyslnych dla PII 350, podobnie
jak np. HSM (Hardware Sensor Monitor) w Windzie. Dodatkowo jeszcze z tego
programu wynika ze VAux =1.50, a powinno byc chyba 2V.
Czy to zepsuty czujnik (gdzie on wlasciwie sie znajduje?), czy moze wynik
jakies - nie daj Boze - machlojki z
prockiem. Chociaz kupilem w sklepie i odrzucam taka ewen., co nie zmienia
faktu ze nie wiem co z tym fantem poczac?
.. i dodam jescze ze od paru lat temp. procesora jest niezmienna i oscyluje
w okolicach 32 st. C przy standardowej wentylacji

> Ano mialem/mam od ok. 2.5 roku. Lepszej plyty na BX nie ma.

To swietnie ze Ktos jeszcze na tym pracuje. BTW - na jakies grupie spotkalem
sie ze stw. ze Plytka ta nazywana byla Overcklocker Dream - cos chyba w tym
jest, szkoda tylko ze dopiero teraz sie o tym przekonuje.
A jak ty ja podrasowales? Czy byly klopoty z innymi peryferiami w kompie?

Pozdrawiam
        Palmer